MPS (Managed Print Services) czyli Usługi Zarządzania Drukiem to rozwiązanie przygotowane przez firmę Brother umożliwiające przedsiębiorcy optymalizację procesów oraz kosztów druku.
Wdrożenie takiej usługi zapewnia dostęp do autoryzowanego wsparcia serwisowego oraz automatycznych dostaw materiałów eksploatacyjnych bezpośrednio od producenta przez cały okres trwania umowy, którą można zawrzeć na 3, 4 lub 5 lat.
Dostawy są możliwe dzięki stałemu monitorowaniu wszystkich urządzeń firmy Brother przez system. Gdy wykryje on kończące się tonery lub inne materiały zostanie utworzone zlecenie dostawy, a użytkownik zostanie poinformowany o wysyłce.
Brother zapewnia również wymianę wszystkich części serwisowych takich jak np. rolki poboru papieru, zespoły bębna czy elementy grzewcze - tzw. fusery.
Brother MPS
Zarządzaj drukiem. Zaoszczędź czas i pieniądze.
Korzystając z MPS nie płacisz ani za materiały eksploatacyjne, ani za części serwisowe, ani również za przeglądy. Wszystko to jest zapewnione w cenie usługi. Jedyny koszt to ilość wydrukowanych stron - przez cały okres trwania umowy w dwóch możliwych wariantach:
- pakiet wydruków - stały abonament miesięczny lub kwartalny, plus ewentualne koszty od strony po przekroczeniu zadeklarowanej ilości wydruków;
- rozliczenie za stronę - płacisz miesięcznie lub kwartalnie tylko za tyle ile wydrukowałeś.

W trakcie obowiązywania umowy zawsze obowiązuje jedna stawka - nie ma to znaczenia czy i jak bardzo wzrosną na rynku ceny np. tonerów. Zarówno w pierwszym jak i ostatnim miesiącu trwania umowy koszt za stronę będzie dokładnie taki sam!
Brother MPS Devices
Uruchomienie usługi oznacza również przyznanie dostępu do portalu MPS, który umożliwia wgląd w aktualne statystyki posiadanych urządzeń - np. licznik stron, stan materiałów eksploatacyjnych - oraz dane historyczne np. listę wysyłek czy listę rozliczeń.


Jakie są zalety usługi MPS od firmy Brother?
- nie ponosisz dużych jednorazowych kosztów związanych z zakupem np. kompletu tonerów do kolorowej drukarki,
- nie ponosisz kosztów związanych z serwisowaniem urądzeń,
- nie musisz martwić się o to, kiedy skończą się materiały eksploatacyjne (a jak wiadomo zwykle kończą się dokładnie wtedy kiedy drukarka jest najbardziej potrzebna.. :] ),
- dostajesz system monitoringu urządzeń w firmie,
- możliwość łączenia z innymi usługami IT,
- wsparcie w analizie procesów zarządzania drukiem,
- wsparcie wdrożeniowe i serwisowe.